donderdag 24 maart 2016

Pasen: Jezus leeft!

De dagen rijgen zich aan één en voor je het weet is het alweer Pasen.
Gelukkig zijn er een aantal goede boekjes en acties, die me hielpen voor te bereiden op dit zo bijzondere feest.
Het boekje wat ik in mijn vorige blog noemde was erg tot zegen. (Het zevenvoudig wonder, Wilkin van de Kamp). De veertigdagenkalender van st. Tear (Tegen Armoede) lazen we aan tafel. Vanavond was er een stukje wat me enorm aansprak.

'Waar wij zo verbonden zijn met God, hoeven we niet meer op zoek te gaan voor houvast voor onszelf, maar komt er ruimte  om er te zijn voor anderen.'

Het ging over het kruiswoord 'Mijn God, Mijn God, waarom hebt U mij verlaten?' De meest zware tijd voor Jezus brak aan: ook Zijn Vader stond niet meer achter Hem. Liet Hem alleen lijden, zodat wij nooit meer door Hem verlaten zouden worden, staat er ergens anders in de Bijbel. Is dat niet fantastisch??

En op het moment dat je weten mag dat de Heere Jezus dit ook voor jou deed, mag je je geborgen weten in Hem. Draag je Zijn identiteit. Ben je helemaal met Hem verweven.

En dat dan uit gaan delen aan anderen, die deze rijkdom nog niet kennen. Wat een opdracht! Wat een fantastisch idee ook.

Soms (of regelmatig?)  komen er dan ook mensen op je pad, met wie je een stukje op mag lopen. Voor korte of langere tijd. Met wie je praten mag over het grote werk wat Jezus voor ons deed. Kun je er zijn voor de ander, omdat je weet wie je bent in Christus Jezus.
Met Hem gestorven en weer opgestaan, mag je leven voor Hem en de ander. Zijn Liefde uitdelen.

Met het oog daarop wens ik jullie voor morgen allemaal een dag toe waarin je de dood van de Heere Jezus met heel je hart mag gedenken en doorleven.
Maar daarna mogen we feestvieren en wens ik je heel gezegende, rijke en vreugdevolle Paasdagen!!
Want: JEZUS LEEFT!!




1 opmerking:

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's