maandag 7 januari 2019

Wij deden, onbewust, mee aan de Oliebollenwedstrijd :)

Het was compleet onverwachts, die oliebollenwedstrijd die mijn neefje organiseerde. Sterker nog, ik had mijn oliebollen al klaar. En werd daar flink op afgestraft...

Het is maandag, oudejaarsdag anno 2018. Voor mij betekent dat de hele dag werken. Van 9-17 uur. Dus oliebollen bakken zat er vorig jaar niet in. Hoewel? Na kort overleg besluiten we dat ik ze zondags bak. En dat werd mijn troostprijs in de wedstrijd.

Diezelfde maandagmorgen bedenkt mijn neefje, net voor ze op de fiets springen om oliebollen te gaan proeven bij familie, dat hij er wel een wedstrijd van kan maken. Zo gezegd, zo gedaan
Manlief laat de jury binnen en jawel, mijn oliebol kreeg een 8. Maar dat was ook pas de eerste. Ze moesten nog naar 2 ooms, 1 tante en oma! Nou, win daar maar eens van. Met oliebollen op zondag gebakken.

Nieuwjaarsdag komt met rasse schreden dichterbij en ik kon niets meer doen aan de oude en koude bollen. Dus, moe en met de poedersuiker nog op mijn kin, leg ik me er bij neer. Ik zal wel niet winnen!

Om half vijf, op de eerste dag van het nieuwe jaar 2019, is het zover. Neefje vraagt stilte -poeh! dat duurt altijd even bij ons- en met heldere stem leest hij voor: 'Op de vijfde plek is geëindigd Aline met 27,5 punten.' Juichend ren ik op neefje af -ik kan heel goed tegen mijn verlies, al streef ik naar de hoofdprijs- en neem de troostprijs in ontvangst.
De rest heeft het nakijken.Voor hen is er niets, haha.


Maar dan komt de hoofdprijs. Uiteraard, voor degene met de meeste ervaring: Oma! Stralend neemt oma de prijs in ontvangst. Een mooie medaille én een wisseloliebol. Jawel! Dat geeft de burger moed. Eind dit jaar werk ik bij leven en welzijn niet op oudejaarsdag, bak ik speciaal voor neefje een hele grote oliebol -wij hebben altijd lekkere kleintjes- en zal ik hem warm opdienen! Nu al zin in! Want ik streef naar de hoofdprijs, hoe dan ook.

Neefje komt nog even naar me toe. Tante Aline, bij u was de kleur echt het beste! Ja hè zeg ik, een soort goud was het hè. Hij knikt enthousiast. Als ik ze niet op zondag bak, helpt dat? Ja, zegtie , nu waren ze oud en koud. 
Altijd al geweten, zondagswerk is niet sterk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's