dinsdag 13 maart 2012

Juf verkocht

Rob heeft vorige week een nieuwsbegrip, soort begrijpend lezen, behandeld op school, welke ging over het staken. Zonet vertelde hij dit, waarop Geert belangstellend vroeg:
-Wat staakten ze dan?
-Nou-ou, eh, het ging over eh.  (stilte).....(zucht).
-Nou-ou, eh het ging over, eh...er stond ook autisme!
Ik help Rob een beetje.
-Er stond vast ook iets over passend onderwijs en bezuinigingen he.
-Jaaah!!, juicht Rob. Eindelijk het goede woord gevonden: bezuinigingen.
En hij verklaart opeens soepel:
-Want ze willen niet dat de juf verkocht wordt.
Dan verkopen ze juf M aan een anders school, klinkt het verdrietig en een beetje dramatisch.
-En misschien meester M ook wel. En dat is helemaal niet leuk!

Toch jammer, dat de school de kinderen vertelt over dit onderwerp. Lijkt me dat het alleen maar onrust en boosheid geeft. Of zie ik dat verkeerd?

9 opmerkingen:

  1. Je heb gelijk,op deze leeftijd hoeven ze dat nog helemaal niet te weten. Ze nemen alles al zo letterlijk! Ik zelf zie me al thuis les geven aan Jacob. Die red het namelijk echt niet op een normale middelbare school. We wachten echt maar af wat volgend jaar brengt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mijn zoon zit inmiddels al thuis, na 3 juf/meesterwisselingen dit jaar en een hoop onrust(lees adhd en odde-ers in de klas bij autizoon) zat hij er volledig doorheen. Mamma is weer juf geworden en zoon is weer een stuk geruster geworden. Hij heeft de stakingen gelukkig niet meegemaakt op school........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onrust ja, kan me vorostellen. Aan de andere kant, als het écht zover komt dat ze juf kwijtraken (markplaats?!) dan is het ook wel handig om dat ruim van te voren aan te geven, ook aan de kinderen.Hoewel misschien juist bij autisten weer niet...of wel. Weet ik veel, lastig hoor. Maar op school zouden ze dat wél moeten weten vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ze er niet mee belasten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor ik reageerde heb ik je profiel gelezen omdat ik een gevoel had dat ik dat moest doen.
    Nu snap ik je column beter. Ik dacht,nieuwsbegrip, niks mis mee toch.
    Omdat je kinderen dingen heel letterlijk nemen moeten jullie altijd al uitleggen denk ik en dit is natuurlijk wel veel voor een kind. Juf verkopen, kan het nog erger?
    Toch is het denk ik goed dat ze het meekrijgen, zo gereguleerd en met uitleg erbij is het vast beter dan dat ze het (evt. op foto) uit de krant lezen of via de tv horen. Groetjes, met respect voor jullie, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zomaar beland op je blog... even gelezen. Wat een nieuws ook he? Jammer dat de kinderen die "last" erbij krijgen.
    Heel veel sterkte. Ik wilde dat die bezuinigingen op dit terrein stopten. Zucht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, ik denk dat je wel gelijk hebt. Dat het beter is dit soort dingen zo veel mogelijk buiten de kinderen om te laten gaan. Het geeft inderdaad onrust en onduidelijkheid.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's