dinsdag 1 mei 2012

Koninginnedag 2012...

...Is nu alweer voorbij.
Onze dag was buitengewoon bijzonder. Alleen de zon al. Dat was wel beter dan de regen en onweer van vanochtend!
We begonnen dus met de aubade. Rob in de bolderkar, dan houdt hij het vol tussen al die mensen. Helaas, nu het op een andere plaats was als vorige jaren, was zijn concentratie niet zo best en wilde hij snel weg. Samen met papa dan maar naar de rommelmarkt.

Wat gebeurd daar allemaal?

Papa maar trekken!

Geert: Temidden van zijn klas

En toen opeens stopte mijn camera ermee...

Eenmaal voor de buis met koffie en een oranjetompoes, besloten schoonzus, ma en ik toch naar het centrum te fietsen. We kregen toestemming van de mannen en YES, daar gingen we.
De sfeer was geweldig. Oranje voerde de boventoon maar de Koninklijke familie zagen we niet. Nou ja, af en toe een plukje haar, maar daar bleef het bij. Logisch: als je als laatste komt kun je nu eenmaal niet vooraan staan.
Uiteindelijk zijn we alvast naar het Raadhuis gelopen. Daar konden we, dankzij de ellenbogen van schoonzus tamelijk dichtbij komen. In elk geval zo dat ik koningin Beatrix tijdens haar dankwoord goed kon zien!
En dan samen het Lang zal ze even en het Oranje Boven zingen, heel spontaan! Echt gaaf, fantastisch en ontroerend!

Een uurtje later, toen we de lunch bij opa en oma op hadden en we weer op weg fietsten naar huis zijn we langs de kant van de weg gaan staan. Waarom al die mensen er stonden wist ik niet, maar erbij gaan staan leek me leuk. Ik had wel een klein vermoeden en dat werd bevestigd toen de Koninklijke bus langsreed.
Wat een verrassing: denk je dat ze allang weg zijn...
Wij weer zwaaien natuurlijk. Ik zag duidelijk onze kroonprins en zijn Maxima en het leuke was: ze zagen ons ook. Wat een leuke afsluiting! Uiteraard zijn we nog even naar de skeelerbaan gefietst, waar de familie juist in de helikopter was gestapt. Dus alweer zwaaien. Tjonge, ik voelde me bijna de koningin zelf. Een klein prinsesje, zeg maar!

Jammer genoeg heb ik niet meer foto's, want je ziet het al: de laatsten lukten niet meer. Helaas: toestel kapot. Nieuwe kopen dus. Jammer genoeg ben ik nog lang niet jarig! Heeft iemand een tip voor een makkelijk en goed toestelletje?
Hans, welkom op mijn blog als volger!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Aline. Dankjewel ;-)
    Balen dat je camera het begaf zeg! Wat een bijzondere dag gisteren, in en voor Veenendalers hè..
    Tip voor een nieuwe camera: veel voor relatief weinig; de Nikon S6200, is nu in de aanbieding bij Bol.com.
    groet, Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je mijn blog bezocht. De foto heb ik van site geplukt. Wat een fototoestel betreft zou ik gaan voor een leuke digitale sony.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. super dagje dus,heerlijk,jammer van je fototoestel

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's