donderdag 4 april 2019

Wie ik nu ook ben?

Vanmorgen vroeg, toen de wekker ging, voelde ik het al: dit gaat hem vandaag niet worden. Zware benen, zware armen en zó moe. O help! Hoe ga ik dit redden?! Bidden om kracht, zeggen dat Jezus mijn Overwinnaar is en dat satan op mag hoepelen. Dat ik me niet wil laten leiden door emoties en pijn, maar in Zijn kracht mag staan om wat er allemaal gebeurt samen met Hem op te vangen.

Langzaam voel ik de vermoeidheid uit mijn lijf trekken, maar de spanning zit er nog.

De tranen komen, van heel ver en heel diep, vermengen zich met het kraanwater uit de douchekop. Ik weet niet meer welke van mij zijn, welke van hem. Maar het ontspant. Het lucht op. Ik weet niet of het door mijn hete tranen komt of door de warmte van boven me, maar langzaam aan gaat het weer wat beter.

Oké Aline en dan nu relax, spreek ik me zelf toe Vandaag moet er helemaal niets! Dus sla ik sporten over, wat ik uiteraard voor het douchen al had besloten omdat ik toen niet wist hoe ik er zou moeten komen. Maar ik kan soms zó streng zijn voor mezelf: gaat het? Oké dan nu toch nog even sporten. Maar nee, vandaag in de relaxstand, modem op 'niets moet alles mag'.


Er ligt een heftige tijd achter ons. Er komt een pittige tijd aan. Hoe het allemaal gaat? Geen idee. Maar ik blijf vasthouden aan wat in mijn vorige blog staat:



Ten diepste kan ik niets
En los ik niets op
Ten diepste ligt het leven van mijn medemens
in de handen van God.

Leven vanuit Gods volbrachte werk. Leven van Zijn genade alleen. Leven in het besef dat ik niet alles op kan lossen, dat anderen hun eigen verantwoordelijkheden op moeten pakken. En ik moet los laten. Dat klinkt heel makkelijk. Maar het is niet eenvoudig. Nee zeggen, je keuze's maken. Wat is goed en voor wie is dat dan goed? Hoe blijf ik staan terwijl alles om lijkt te vallen? Wat kan ik doen, wat moet ik laten? Nou ja, zulke vragen komen allemaal boven, steeds weer. Het is een rouwproces zonder begrafenis. Gelukkig! Maar ook moeilijk. Ik wil het niet, maar het moet. Het geeft me een nieuwe rol en ik weet nog niet zo goed hoe ik dat moet invullen. 

Ex-schoonmoeder. Dat is wat ik nu ook ben. 

2 opmerkingen:

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's