maandag 19 december 2011

De tijd

Het is gek. Vreemd. Lastig. Ik ben er nog niet aan toe. Alle mensen! Wat is dat toch met mij?
Ja oke, ik maak kerstkaarten, ik schrijf ze en verstuur ze. Ik beloof mijn schoonmoeder oliebollen te bakken voor bij de koffie op nieuwjaarsmorgen. Ik bedenk wat we met kerst gaan eten, niets bijzonder trouwens. En ik zoek iemand die met ons de oudejaarsavond door wil brengen.  Ik plan. Ik doe. Ik organiseer. Verder laat ik mijn neus zien op het Kerstfeest van de zondagsschool. Op het Kerstfeest van de naschoolse opvang. En pal daarna op het Kerstfeest op school van Rob. Ik heb de cd's aan met kerstmuziek en de kaarsjes branden gezellig elke avond.
Maar nee! ik ben er niet aan toe. Kerstfeest wel. Fijn feest vind ik dat. Wel confronterend: zo erg is het met ons geworden dat God Zijn Zoon vanuit de heerlijke hemel naar deze verdorven aarde stuurde. Om ons zalig te maken. Tragisch en tegelijk prachtig feest!
Maar nee! Ik ben er niet aan toe om afscheid te nemen van 2011. De tijd glipt door mijn vingers. Maar ik wil het niet!  Hoe het komt? Geen idee! Gevoel. Gewoon gevoel. Een heel naar gevoel.
Het liefst duik ik in een heel klein holletje en verstop me tot het feestgedoe voorbij is. Tot iedereen weer normaal gaat doen en vooral rustig. Rust! Dat is waar ik naar verlang. Uren in bed kruipen en geen gezeur aan mijn hoofd. Hoe het komt? Geen idee! Gevoel. Gewoon gevoel.
Hopelijk kan ik deze week nog wat rust creeeren voordat de scholen vakantie krijgen. En hopelijk ben ik dan zo uitgerust dat ik al het lawaai en de gezellige drukte weer volkomen aankan. Dat ik met veel plezier de oliebollen bak. Met verlangen uitkijk naar het moment van proeven. En dat ik net zo snel als de tijd kan gaan. Ook als-t-ie richting de 12 gaat.  Maar ik weet niet of ik díe bij kan houden hoor. Want volgens mij is dát gewoon het hele probleem. De tijd. Die zo snel gaat. Die is niet bij te benen. Hopelijk is dat in januari anders. Ik kijk er nu al naar uit!

5 opmerkingen:

  1. Dit klinkt als een winterblue...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooo, ja de tijd, die gaat voor mij véél te snel. Mijn werkzaamheden, ditjes en datjes passen gewoon niet in een dag, week of maand. Ik hou altijd een waslijst over, ook leuke dingen hoor...

    Pfff... ik ben sinds gisteren een beetje van de leg... misschien is het wel wat jij beschrijft... Ik weet het ook niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja echt wel, de tijd glipt gewoon door je vingers heen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik moet je eerlijk zeggen, ik herken het wel. Ik heb ook zin in rust, lekker niets hoeven... de tijd die me door de vingers vliegt. Slaap lekker 's middags en zet ém op!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ook hier is het zo dat ik het "kerstgevoel"niet heb. Ik dacht dat het door het gemis van de meisjes kwam, maar ik hoor er meer mensen over. Ik heb gelukkig nu wel alles in huis en hoeft de winkel niet meer in.

    Neem je rust meis.

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's