vrijdag 2 december 2011

In de kast

De school, van Geert had vandaag een ander ritme: overblijven en allemaal om twee uur uit. Dit in verband met een vergadering, geloof ik. Mij bevalt het wel. Geert vindt het altijd lastig om eerst naar huis te komen, dan weer terug naar school. Eten en spelen ook nog tussendoor. Maar wel: eventjes spelen. Met de nadruk op Eventjes. Ben je net bezig, kun je weer opruimen.
Nu zitten we samen rustig op de bank. Hij rust uit van school, ik van de laatste Sintboodschappen.
Zonder te lezen en met mijn gedachten heel ergens anders blader ik een gekregen tijdschrift door.
-Mam, wat is dat?
-Oh! Eh, even lezen hoor.
Slik!! Ik lees zachtjes wat daarstaat. Het is een tekst ter verduidelijking van de foto. Hoe een zaadcel en eicel bij elkaar komen. Ai, snel omslaan maar.
-Wat was dat, mam?
-Ooo, zegt ik nonchalant, dat laat zien hoe een babytje in de buik van de mama komt. Maar vertel eens, wat ga je vanmiddag doen? Geert laat zich echter niet afleiden...
-Mam. Hoe komt dan een babytje in de buik?
Mijn hersensen draaien op volle toeren. Zeven jaar. Waar ben je dan aan toe?
Eenvoudig leg ik Geert wat uit over bepaalde bloemetjes en kleine bijtjes.  En ik vertel er bij dat het zo mooi door de Heere geschapen is. Dat het geen onderwerp is om op het schoolplein of tijdens het eten nog eens te herhalen. Geert knikt begrijpend. En hij vat het kort voor zichzelf samen:
-Dus bovenop was Willeke in het holletje in jouw buik. Daaronder Jorike en daarnaast Robert-Jan. En ik zat in de kast!
Hè! Wat??? Het blijft even stil. Zal ik vragen wat hij bedoelt? Wil ik dat weten? In de kast? Hè!
-Weet je wat dat is? In de kast?
-Nee, vertel eens?
-De kast is papa!

7 opmerkingen:

  1. hahah,geweldig he die denk wijze van een kind en je hebt je er geweldig uigepraat vind ik.
    de kast is papa,geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig hè ... en nou heb je het opgeschreven en vergeet je het nooit meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, van die kant had ik het nog niet bekeken, maar ik vind hem om te gieren. Moet er eerlijk bij zeggen dat het even duurde voor het kwartje viel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dan is je dag toch helemaal goed, zo'n kind met humor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wilde je mailen, maar kan geen mailadres vinden in je profiel, wil je mij even mailen? Ik wil graag weten welk lettertype je gebruikt voor je blog, dat zou ik voor iets anders willen gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's