maandag 7 januari 2013

Sportieve voornemens 2013

Sommige dingen neem je je niet voor. Die overkomen je gewoon.
Zoals Jorike, die nu elke week trouw sport bij de fysio, omdat haar lijf vorig jaar aangaf dat het MOET!
Het gaat goed met het sporten, trouwens. Hoewel ze dat verder niet merkt aan de pijn. Dagelijks zakt ze een keer of wat door de rug of enkels, haar polsen blijven pijnlijk, de linker doet nu ook mee.
Maar goed, dat weten we, dat zal ook niet over gaan. Toch ervaart ze veel plezier in het sporten.

Dat Rob vorig jaar bij Ad Schoeman ging sporten, was vooral handig: dan had hij wat te doen. Maar daaruit komt voort dat hij vanaf vandaag elke week naar Judo gaat. Niet direct een voornemen, maar vooral practisch gezien kwam het zo uit: de laatste les in december was de blauweplekkenles. Niet handig om aan mee te doen, volgens de judoleraar. De kijkles zit er al wel op, inschrijfgeld is betaald, maandelijks bijdrage is gemachtigd. Sterker nog: pak is gekocht, gewassen en 'afgemaakt' door mamalief en zo kan Rob vanmiddag is vol tenue op pad!

Arggg, foto lukt niet...volgende keer..... Waar is Blogger mee bezig???

En ja-ah. Dan kan mamaatje zelf niet achter blijven hè. Met zoveel sportievelingen in huis: Willeke fietst elke dag twee uren! Papa loopt af en toe hard. Geert doet aan schoolzwemmen. En ik? Niets. Helemaal niets. Ik zit op de bank of op de stoel. Ik zit af en toe in het zadel, van mijn fiets, elektrisch: goed voor je conditie :-( en zo  nu en dan ren ik wat traptreden op en af.  Meer doe ik niet.
Want als ik meer doe, brand ik van de spierpijn de volgende dag. Nou, dan laat je het wel!

Kan niet hè. Is niet meer van deze tijd. Nu de fitnesszalen uitpuilen voor negen euro vijfennegentig per maand kun je daar niet meer om heen.
Dus kroop ik vrijdagmiddag voorzichtig naar de het dichtsbijzijnste fitnesshalletje wat mijn buurt rijk is en schuifelde naar binnen. over de hooooge drempel heen.
De vriendelijke jongen  aan de balie stelde me gerust: sporten wordt leuk zodra je binnen ben. Ehhh...Waarom merk ik dat niet??

Met een kop warme chocomelk en een inschrijflijst onder m'n neus gedrukt ga ik op de zilveren stoeltjes zitten. Eerlijk en nauwkeurig vul ik al de gegevens in. Plus dat ik een introductieles wil. Ik geef het met zorg ingevulde papiertje terug aan de baliemedeweker, inmiddels een man en vraag om een afspraak. En dan komt het: mijn geduld wordt op de proef gesteld.
-Pas volgende week maandag, 14 januari, is er een plaatsje, mevrouw.
En ik reageer beleefd:
-Helemaal niet erg hoor. Kan ik me nog even mentaal voorbereiden, niet waar. Pfft...
Vrolijk groet hij me: tot dan!
Juist ja. Tot dan.... Nog 10 dagen.... dan ga je, Aline.

Het is goed om nu vast doelen te gaan verzinnen: conditie opbouwen en kilo's kwijt. Geen stijf lijf meer als ik op sta en geen gehijg meer als ik boven ben. Dat is m'n doel.
Nu graag nog even een medesporter, die er net zo veel zin in heeft als ik.
Het is maar negenvijfennegentig!!
Wie gaat mee??????

4 opmerkingen:

  1. Ik durf niet meer (pijn de volgende ochtend, die vervolgens 4 dagen aanhouden en een ontsteking "ergens" als toetje).

    Ik hou het bij een rondje 's avonds met manlief en dan met "stevige" stap een avondwandeling van een half uur. Terwijl we al babbelend de dag door kwebbelen (lekker rustig zonder onderbreking). Het lukt niet elke avond, maar wel ca. 3 keer per week... dus... maar of dat nu sport is... ik beweeg wel, want ik kom vooruit :)

    Groetjes Puck

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha geweldig goed van je,geweldig dat je over de hooge drempel bent heen gestapt,nu 14 januari nog over die hooge drempel heen stappen,en ja spierpijn heb je eerst wel maar dat gaat ook wel weer over.

    zet hem op aline,je kunt het

    liefs yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou graag met je meegaan!
    Vooral omdat het samen wel leuk en gezellig is ;-) ik heb op zich niks met fitness, maar heb het ook lange tijd moeten doen en het werkt wel erg positief voor je lijf, vond ik, en voor dat geld is het echt niet duur!
    veel succes maandag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Woon volgens mij net te ver anders jahoor ik had meegedaan

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's