dinsdag 8 februari 2011

Brief aan minister van onderwijs

Geachte minister,
Graag zou ik u eens willen uitnodigen voor een bezoek aan onze school. Nu kan het nog. Het is namelijk een REC 4 school. Deze naam zal op korte termijn verdwijnen, dus nu deze uitnodiging, nu het nog kan. Het lijkt me goed een programma op te stellen, waarin we u vragen heel de dag mee te draaien. Als een soort onderwijsassistent. Voor hen is nu nog een beetje geld, wie weet pikt u een graantje mee.
Ik bereid u er vast op voor, voor alle duidelijkheid, dat de kinderen erg enthousiast zullen zijn over uw bezoek. Maar ze zullen het ook spannend vinden. Net als altijd bereiden wij hen goed voor, in dit geval  op uw bezoek. Houdt u daarom aan de afspraken die we maken, zodat de kinderen hun eigenlijke gedragsproblemen u niet laten zien. De leerlingen van onze school hebben namelijk veel structuur en duidelijkheid nodig. Enig afwijken van de agenda kan grote paniek veroorzaken. En dat zou jammer zijn, er kan beter maar niets aan de hand lijken, toch?

U zult zien dat, als de kinderen het programma duidelijk zichtbaar krijgen, zij allemaal goed mee doen en zich goed gedragen. Dat is dan dus ook de kracht van onze school. Bedenkt u goed dat u deze gelegenheid van meedraaien nog maar een poosje kunt krijgen, over niet al te lange tijd bestaan we immers niet meer zoals nu? Geniet u er daarom extra van.
Op de dag dat u komt, willen we u van harte bedanken voor het feit dat de geldkraan voor onze kinderen grotendeels wordt dichtgedraaid. Voor het feit dat we mochten bestaan. Voor het feit dat we zoveel konden betekenen voor deze kinderen, hun ouders. Voor kinderen en leerkrachten van het primaire onderwijs. Hen hebben we bijgestaan door middel van Ambulante hulp. En door die goede, intensieve begeleiding zijn die mensen nu op de juiste werkplek aangekomen. De resultaten zijn echt fantastisch! Bedankt dat we een kans kregen.
Uiteraard gaat u zo van deze dag genieten, dat u niet genoeg kan krijgen van onze kinderen.  Dan is er altijd nog de mogelijkheid hen een vakantie aan te bieden in uw prachtige huis. Zodat u geen afscheid hoeft te nemen, zoals wij.. Noem het logeren: u het kind, u de zorg. Dan zult u ervaren hoe mooi het is kinderen met een beperking op te voeden.
Tip: voor een logeerweek adviseren wij aansluitend twee weken vakantie op te nemen, zodat u weer kunt bijkomen. We weten zeker dat u zo van onze kinderen geniet dat we het erg jammer voor u vinden dat uw kinderen geen gedragsproblemen of beperkingen hebben. Heel vervelend, erg saai lijkt ons dat.
Maar vooruit, gelukkig kunt u nog het een ding  voor ons doen:

Zet een streep door de begroting, zodat u over een jaar of wat onze school nog steeds kunt bezoeken.
U zult het merken:  van een dagje meedraaien op onze school knap je helemaal op!
 Kunt u er weer tegen vanachter uw bureau, rekenend met het geld van ons land, maar dan ook rekenend met de behoeften van onze kinderen!

Hartelijk dank voor uw tijd en aandacht! En tot gauw!
Aline

2 opmerkingen:

  1. Hoi Aline, Ik ben Trudy en ik heb 3 kinderen. De jongste van ons, Jan van 14 heeft de diagnose PDD-NOS. Hij zit op een cluster 4 school sinds groep 5. Hij is daar destijds met spoed geplaatst. Vanwege driftbuien die voortkwamen uit het feit dat hij toen in een klas met 37 kinderen zat waar een juf les gaf die niet zo veel zin had in een kind zoals Jan. Ze benaderde hem dan ook altijd negatief. Nou, ik hoef je niet te vertellen welke wereld er voor hem open ging toen ie eenmaal op een cluster 4 school zat. En ook voor ons als ouders gaf het enorm veel rust dat hij overdag met mensen was en in een omgeving zat waar hij gewoon kon zijn wie hij was. Hij is inmiddels enorm gegroeid in zijn ontwikkeling. Ik moet er ook niet aan denken wat er gebeurt als de geldkraan dicht wordt gedraaid. Er zal dan een andere kraan verder los moeten worden gezet. Die voor therapie en psygiatrische instellingen....

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!