zaterdag 18 juni 2011

Hehe, heerlijk. De keukenkastjes zijn schoon! Twee keer per jaar is dat echt wel een vereiste. Maar ik vind het altijd zo'n klus! Gelukkig zit het er nu op. En het aanblik is fantastisch! Als ik tenminste de kastjes open zet!

En...we hebben vakantie geboekt. Als alles goed blijft gaan hopen we al op 1 juli te vertrekken naar Weert. Een Roompotpark. Nee, helaas, de zee zat er even niet in. Dat wilde ik graag. Maar het lijkt er op dat het weer momenteel zo stabiel blijft als dat het nu is: fris en regen. Nou, daarover gaan we dus even niet mopperen, over regen. Dat is zo hard nodig! Dus nu hebben we een park gevonden met veel activiteiten op het terrein. Zwembad, klimmuur enzo. En bij mooi weer kunnen we waterfietsen en nog tig andere dingen ondernemen. We hebben voor een week geboekt. Dit vanwege de tweede stroom vakantiegangers.
Vorig jaar liepen we daar nogal tegenaan. De eerste week was heel rustig op het park, de tweede week stroomde het vol. Prima natuurlijk, iedereen mag op vakantie, maar voor Rob werd het toen te druk. Hij wilde bijvoorbeeld helemaal niet meer naar het zwembad. Dus nu een weekje. Wie weet gaan we later in de vakantie nog eens een paar dagen, richting zee dan, dat wel.
Dus eigenlijk is het wel heel prima, dat die keukenkastjes klaar zijn. Hoef ik alleen nog maar de ramen en de rest bijhouden voor ik op vakantie mag. Mmm, nu al zin in!


Gisteren naar de 'nacht van het gebed' geweest. Dat gaat uit van 'Open Doors' en er wordt dan een nacht lang gebeden voor vervolgde christenen in landen als Afganisthan, Noord-Korea en zo. Hoewel mijn energiebron niet heel vol meer was, ik ben maar even geweest, was het heel indrukwekkend om samen met zoveel mensen uit onze stad samen te bidden voor medegelovigen. Broeders en zusters, hoewel we ze zelf niet kennen. Mooi is het dat kerkmuren dan wegvallen en enkel gebed overblijft. Het uithoudingsvermogen van Willeke was beduidend langer, zij kwam pas om drie uur thuis. Moe, maar enthousiast door iets te doen, bidden, voor anderen. Want ja, het lijkt niet veel wat we doen, maar gebed is wel het machtigste wapen tegen de vervolgers van de mensen daar.

Komende week gaat deze dame vasten. Vasten van de pc. Dus geen blogjes van me, maar wel een tal van andere activiteiten als verjaardagen, schoonmaken op school, vakantieboodschapjes, zwemvierdaagse (nee, ik doe niet mee, maar toch...). Maar vooral: het is zondag in onze gemeente Heilig Avondmaal. Daar wil ik niet naar toe racen. Zodoende. Mis me gerust, maarschrijf ook lekker door. Ik lees jullie schrijfsels volgende week wel weer!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Aline,

    Wat heerlijk dat je nog een week hebt kunnen boeken!!! En Roompot is vast zoiets als Hardenberg; de kleine Belties? Daar gaan wij heen. Ook zoveel zin in. En wij gaan 2 juli. Dus we kunnen aan elkaar denken.

    Gisteren was er de jubileum uitvoering van de zang van J.orike. Daar was stichting Bonisa. En die haalde de gebedsdag ook nog aan.
    Hij vertelde ook dat er op een gegeven moment geen zendelingen meer waren in China en dat de Heere toch Zijn werk is blijven doen. Het christendom daar toen niet weg is gegaan. Bijzonder hoor! Wat je zegt; het gebed is het machtigste wapen...

    Wat mooi van je dat je rust van de blog neemt voor komende week. Het is goed, dat je niet een race neemt...zoals je het noemt.
    Heel veel goedheid in komende week, met de voorbereiding. Al het goede gewenst en Hem zij de eer.

    Heel veel groetjes van Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook naar de nacht van gebed geweest, is altijd zo bijzonder, maar om half drie ben ik naar huis gegaan... er kwamen nog weer jongelui binnen, tof hoor!
    Fijne week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat de week vasten je goed heeft gedaan. Ik wil je hartelijk bedanken voor de lieve kaart. Met mooi boekje. Het was een verassing voor ons allebei. Dikke knuffel! Aritha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://www.god-en-gezin.blogspot.com/

    Leuke blog voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's