zaterdag 25 april 2015

Verrassing voor de jarige!

- Moet jij niet gaan koken?
- Hm, geen zin...
- Heb je eigenlijk wel die rode kool gehaald?
Met een vies gezicht benoemt mijn man wat vandaag op de planning staat: rode kool. En hij eet dat niet...
-Wat?
Verschrikt spring ik overeind. Ik ben het helemaal vergeten.Ontsteld staar ik naar de klok: kwart over vijf en geen groente in huis.
Wacht, misschien is er nog spinazie in de diepvries.

Ze zitten allemaal in het complot: Jorike, Rob en Geert.
En ze houden keurig hun mond!

Als blijkt dat de spinazie ook op is, oppert Rob heel verrassend pizza. Laten die nu genoeg in de diepvries liggen!!
-Goed plan, Rob!
Maar papa is minder blij:
- Ik lust geen pizza. En trouwens, jij toch ook niet?
Nee inderdaad, die diepvriesdingen boeien me niets.
-Ach, ik neem wel brood anders. Mijn idee. Brood met rauwkost! Mmm.
Behoorlijk geïrriteerd is mijn man als hij op de fiets stapt om voor zichzelf lasagne te halen bij de slager.
Hé hé, even ruimte om te lachen...

Als de pizza's voor Rob en Geert warm zijn en de pizza van Jorike in de over staat, ligt manlief op de bank met een Duck.
Maar het geduld raakt wat op als ook Jorike haar pizza heeft.
-Mijn lasagne is toch ook al wel bijna klaar?
-Hoelang moet-ie? roep ik vanuit de keuken
-Weet ik veel...
-Ik zie het al, nog niet gaar.

We besluiten met elkaar de maaltijd voor de kinderen af te sluiten met Bijbellezen en danken. Een beetje geërgerd en vooral hongerig zit papa er bij.
Direct als we van tafel af gaan loopt hij naar de oven om zn lasagne er uit te pakken. Trekt de deur open en ... leeg...
Zijn stomverbaasde en boze gezicht staat me nog helder voor ogen.
-Kom schat, kleed je lekker even om, doe wat leuks aan. Vanavond neem ik je mee naar een goed restaurant, omdat je morgen jarig ben...

Zo'n bijzonder verjaardag moet gevierd worden op een unieke wijze, toch?
Niet zo zeer de leeftijd: 46, als vooral het feit dát we het nog vieren kunnen na alles wat er gebeurd is de afgelopen tijd, is absoluut een verrassend etentje waard.
En.. dat is helemaal gelukt!
Gefeliciteerd, schat!







1 opmerking:

  1. ik volg meestal blogjes dat dezelfde hobbys als ik delen, bedankt voor het delen...groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's