maandag 20 februari 2012

Wat er uit?

Vorige week zaterdag was ik dus op de Christelijke Hogeschool (CHE) in Ede, samen met Jorike.
Reden? Niet weten welk profiel ze moet kiezen. Het is ook wat, als je voor alle vakken goede cijfers haalt. Dan trekken al de leerkrachten aan je: mijn vak moet je doen, nee mijn vak. Doe de mijne...
En dan zit je in HAVO 3 en bent 14 jaar...
Dus wij naar het CHE, om met een SPH-student te praten over profielkeuzes. En gelukkig kwam daar alles goed, kreeg Jorike duidelijkheid en zekerheid over haar keuzeprofiel. Het wordt C&M, met biologie en aardrijkskunde, zonder economie en wiskunde. En ik vermoed dat dat ook beter te behappen is voor haar, ondanks alle goede cijfers...
Vooraf werd er thuis al druk over gediscusseerd.
Jorike redeneert: als ik wiskunde er in houd, moet economie eigenlijk ook, maar dat is allebei erg moeilijk. En dan heb ik geen biologie... Wát moet ik er nu uitgooien?
We praten wat over en weer over wat wijsheid is, tot Geert ons op eens onderbreekt:
-Dat is toch simpel? Ik weet het wel hoor. Volgend jaar gooi ik 'lezen' er uit!!!
Wat vervelend voor hem, dat dat nog niet kan op de basisschool!

Welkom nieuwste volger, ondanks het leven in de wereld die je niet begrijpt, wens ik je toch veel leesplezier!

5 opmerkingen:

  1. Dat is een mooi breed profiel, kan ze veel kanten mee uit. Fijn dat ze zulke mooie cijfers haalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze twee oudste zijn er ook druk mee bezig welke kant ze op moeten. Ze hebben gelukkig nog even de tijd, maar vooruitdenken kan geen kwaad.

    Hahaha, lezen eruit kieperen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi wat geweldig, gooi ik lezen er uit.....maar goed hoor dat ze een keuze heeft gemaakt,vroeg he moeten ze al beslissen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze kan gelukkig alle kanten uit! en ja haar zwakke vakken er uit halen of in haar geval wat ze toch hel moeiljk vind.

    Oo gewelding de opmerking van Geert, ik gooi lezen eruit hahaha. Houden we er even in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig, die Geert ;-). Was het maar zo gemakkelijk...
    Maar kiezen is moeilijk ja. Bij mijn dochter op school is geen wiskunde kiezen niet mogelijk. Er is wel een uitgeklede versie van Wiskunde A, namelijk wiskunde C. Maar dat is op het VWO, misschien dat dat scheelt. Want voor alle universiteiten is Wiskunde ook verplicht....

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's