dinsdag 30 november 2010

Strenge meester

Tringggg, tringggg, tringgggg..Ik kijk op m'n horloge. Alweer precies op tijd. Daar is Rob. Ik doe de voordeur open en begroet hem. Maar hij stuift langs me heen en rent naar de keuken. "Yes, weer op tijd! 't Is 14.43 uur." Ja, de buschauffeur heeft weer goed zijn best gedaan, concludeer ik.
Mama, meester B. is heel erg streng. Wist u dat al? Nee, ik wist het nog niet. Nu dus wel. Hoezo is de meester streng? Gewoon, ik vind hem streng, niet leuk. Oke, wat zal er zijn gebeurt? Al mijn moederlijke stekels gaan overeind staan. Maar gelukkig, net voor ik school woest wil gaan bellen, zakken ze ook weer  in.Er is waarschijnlijk niets gebeurt. Rustig amar moedertje... Deze meester is de directeur. Enige bemoeienis van buitenaf geeft Rob al een heel onaangenaam gevoel. Al is het maar iets vriendelijks als:"Gaat alles goed?"
Dus..op z'n beloop laten maar!
Mam, hoeveel liter kun je streng zijn? is de volgende opmerking. Tjonge, hoeveel liter kun je streng zijn?? Tja, hoeveel liter is de meester, enne, hoe streng vind jij hem? Samen komen we er uit. Stel dat de meester 50 liter inhoud heeft, dan is hij 35 liter streng. Rob is er tevreden mee, en ik vind het wel best zo. Arme meester...

Aline

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's