vrijdag 27 januari 2012

Bericht hoorzitting

Hèhè, vermoeid plof ik neer. Ben wezen sporten. Niet dat ik zin had, maar afspraak is afspraak. Slenderen, oftewel, volgens mijn fysio, passief sporten. Dus niet dat ik daarvan uithijg. Wel van opluchting, dat ik weer thuis ben, dat het klaar is! En van het fietsen. Pfff...
Uiteraard is mijn eerste vraag aan manlief:
-Is er post? Het begint nu spannend te worden. Vanaf vandaag, hebben we uitgerekend, kan het komen. De beslissing. Op onze hoorzitting. Een Ja! Of een Nee! Wel of niet, niet of wel. Wat eng lijkt het me als de enveloppe er is en ik die open moet maken. Ik geloof dat ik ál mijn vriendjes bel en vraag of ze komen helpen! Dus..
-Is er post?
-Ja! zegt hij en kijkt me blij aan.
-Een grote enveloppe van Bureau Jeugdzorg.
-Aaaahhhh!
Nog meer buiten adem plof ik in de stoel en grijp de enveloppe uit zijn handen.
-Hé! Je hebt hem al open! Durfde jij dat. Verbaasd staar ik mijn man aan.
 Tuurlijk durft hij dat. De beslissing staat er in en moet je weten ook, toch. Daar is hij heel nuchter in.
-En? Waarom zou ik nog lezen als hij het al weet??

Als hij het hele verhaal heeft gedaan, van wat hij er van snapte en hij op de fiets stapt om Geert van school te halen buig ik mij over de beslissing en lees ingespannen onze situatie.
"De bezwaarcommissie acht  voldoende aannemelijk geworden dat...-ontlasting van de ouders van Rob noodzakelijk is....-er sprake is van ernstige overbelasting bij de ouders...-ernstige gedragsproblemen in de thuissituatie voorkomen...-er sprake is van permanent toezicht. (enzovoort enzovoort) En hierop herroept de bezwaarcommissie het indicatiebesluit van 18 oktober 2011".

Verbaasd kijk ik op. Ja! Het staat er echt. We hebben het!
En gek. Ik voel we wegzinken in een gat. Een spanning zo groot als zelden voor deze dag overschaduwt me. Is het een onbewuste spanning geweest, die me nu overstijgt? Is het omdat we eindelijk de beslissing hebben? We zijn hier al vanaf 18 oktober mee bezig, dus vreemd is het niet. Maar de intense vreugde blijft nog even uit. Daar is nog even geen plaats voor. Wel vliegen alle emoties door elkaar en kan ik huilen en lachen tegelijk. Wat is dit? Dat, en dan kom ik toch weer bij God, onze Vader uit, dat God ons zo zegent. Zo onze nood ziet dat Hij erop inspringt? Wat een bijzondere God is Hij! En ik dank Hem voor al het goede dat Hij geeft. Hij, die ons onze kinderen gaf, zorgt ook verder! Ook ind e dagelijkse zorg! Dat is zichtbaar in de brief die nu voor me ligt. Maar ondanks de dankbaarheid, die ik verstandelijk weet, voel ik verder alleen verbazing. Pure verbazing. Wat een God is Hij!

10 opmerkingen:

  1. joepieeee, gefeliciteerd , wat een fijn nieuws, ik ben echt heel erg blij voor jullie, God is Goed

    fijn weekend
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoera, jullie Vertrouwen is niet beschaamd! Het rustig voelen tijdens de hoorzitting was een duidelijk antwoord van boven, maar wat is het fijn dat het ook door mensen bevestigd is! Wat ben ik blij voor jullie, want het was wel duidelijk dat er iets moest gebeuren...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat fijn.
    O wat een zegeningen.
    Inderdaad God is Goed

    Groetjes Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel fijn dat jullie het toch gekregen hebben! Laat het maar even rustig bezinken.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben blij voor jullie!
    Helemaal niet gek dat het nog moest doordringen en idd dan kom je toch bij God terecht. Wat een bemoediging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd!!!
    Wat een grote opluchting en wat ontzettend fijn dat hulpvraag echt nog als hulp word gezien he!?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O wat heerlijk dat jullie hebben gekregen wat er nodig was. Dat de Heere je al zo rustig maakte van te voren en nu zo'n antwoord geeft. Wat is God goed. Ik ben zo blij voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd! O wat is dat heerlijk om te krijgen wat je nodig heb zeg!! Super ben helemaal blij dit maakt mijn dag goed :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, wat super dat de oude indicatieblabliebla (weet niet meer hoe het heet en ik scrol anders tig keer op en neer, maar je weet toch wel wat ik bedoel). Ik bedoel dat die herroepen is en dat er nu bevestigd is dat er volledige toezicht nodig is voor Rob.

    Fijn! Wat is het heerlijk dat jullie nu krijgen wat er nodig is voor Rob!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's