donderdag 4 augustus 2011

Goliath en koken

Het is alweer even geleden, maar ik wil jullie dit niet onthouden.
Een maand of wat geleden was Rob helemaal in de ban van 'eten koken'.
Handig, leuk en lastig tegelijk. Hieronder lees je wat dat met hem doet, samen met de christelijke opvoeding die wij onze kinderen proberen te geven.

Op een maandag stonden we met z'n drieën in de keuken: Geert was net voor het eten koken kokje gaan spelen en Rob zag mij beginnen met eten koken.
Hij komt er dan direct bij om z'n eigen ding te bakken.
Ik moest gehakt rullen, maar voor ik zover was had hij z'n eigen pannetje al vol geschept en ging aan de gang.
Even later roerde hij door mijn pan.
Erg lastig trouwens, zo'n vol aanrecht met namaakrestaurant en namaakkok, maar ook twee 'echte'.
Werkte echt niet, dus toen Rob in mijn pan roerde viel ik een beetje uit, en zei:                                            
-Hallo, laat mij dat even alleen doen, oké.
Weet je wat-ie zegt:
- Oooooh, jij mag het niet alleen doen, jij lijkt op Goliath.
Die wilde het ook alleen doen, dus jij luistert naar de duivel.
Ik lekker niet, ik wil het samen doen, met de Heere...
Tja, zo komt het effect van de christelijke opvoeding boven .
En werd ik tegelijkertijd even stevig op mijn nummer gezet…


1 opmerking:

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's