zaterdag 6 augustus 2011

Lekker voor bij de koffie!

Morgenochtend zijn we thuis. Dat is bijzonder, want meestal bezoeken we oma. Of opa en oma. En dat altijd voorafgegaan door de kerkdienst. Dat willen we niet missen. Rob gaat niet mee naar de kerk, dat is voor hem niet te doen. Vooral qua concentratie. En omdat ik nu in de lappenmand zit, ben ik er ook niet. Dat mis ik heel erg.
Maar na de dienst zijn we morgen dus thuis. Ik verheug me er nu al op. Want ik heb wat lekkers in huis gehaald. Ja! Zelf! Heel rustig aan en voorzichtig...
Wij hebben altijd deze suiker: fair trade,
maar de gewone kan natuurlijk ook...
We eten morgen wafels met een monchou-kwarkmengsel, gegarneerd met aardbeien, frambozen en rode besjes. Hoe je dat klaar maakt? O, zo simpel.
Je koopt bij de supermarkt wafels, of eventueel maak je ze zelf.
Vergeet ook de magere kwark niet en de monchou. Ik doe meestal 2 pakjes monchou op een bak kwark. Dat mix ik met de mixer door elkaar, samen met wat suiker. Ongeveer 50 gram. Maar ja, als je een zoetekauw bent doe je iets meer, houd je van zuur, dan iets minder. Even een paar uurtjes in de koelkast, zodat je ondertussen het fruit kunt schoonmaken, kunt afwassen en kunt uitrusten van al dat werk...

Zodra de anderen uit de kerk komen maak ik alles klaar. Natuurlijk wil de een alleen wafel, de ander de kwark naast de wafel. De een wil wel fruit, de ander niet. De een lust alleen de aardbeien, de ander alle soorten. Zie je, klopt precies, we zijn met ons zessen. Maar het geeft niet, ik weet het inmiddels al uit mijn hoofd, dus voor ze goed en wel binnen zijn kunnen ze...aanvallen!!

Voor wie het water in de mond loopt: eetsmakelijk!

Judith,  hartelijk welkom bij de volgers! Veel leesplezier. En Tineke, geen onbekende voor ons he, jij ook  welkom. Geniet ervan!

1 opmerking:

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's