vrijdag 12 augustus 2011

Vanmorgen een race tegen de klok gehad. Dat was wel jammer, zo'n laatste vakantiedag. Maar ook eigen schuld, want ik kreeg pas om 9.15 uur de discipline om uit bed te komen. Dus ja, eigen schuld.
Om 10 uur moesten we op Robs school zijn voor een kennismaking met de nieuwe juf.
Toen we aankwamen, Willeke met Rob op de duofiets en ik op mijn eigen ernaast (een must van de fysio) was iedereen er natuurlijk al. Rob wilde eerst een rondje school, dus het kwam er op neer dat er uiteindelijk op mij gewacht werd, omdat ik stond te beppen met de oude juf... Strafpunt!!!!!!
Het was een steengoed plan om deze kennismaking voor de eerste schooldag te plannen. Nu gaan we rustig het weekend in en heeft Rob het idee dat hij alles al zo'n beetje weet: zijn plekje in de klas. De juffen en meester, de kinderen. Bekende en onbekende kinderen, dus altijd weer spannend. En het lokaal, dat is ook nieuw. Het is een oud kleuterlokaal. Rob vond het maar stom dat hij (bijna 10 hoor!) in een kleuterlokaal moest. Maar nu hij het allemaal zag, nu was het goed. Want niet hij werd kleuter, maar de klas werd groep 6/7. Dus...what's the problem? Niets meer!
Na de kennismaking en een poosje lekker te hebben buiten gespeeld hesen we onszelf weer op de fiets richting huis. Om verder vakantie te vieren.  Nog een weekend!

Eenmaal thuis nam ik de telefoon en belde het Wmo-loket in onze gemeente. Na zeven weken afwachten konden ze me nu beloven dat we zeer binnenkort een duofiets met trapondersteuning. Zodat ik Rob zelf naar school kan blijven brengen, zonder (weer) overbelast te raken. Dus HIEPERDEPIEP HOERA! Vlag uit voor onze gemeente!! Wat een opluchting, wat een blijdschap. En: wat een schitterende gebedsverhoring. Dat absoluut!!

3 opmerkingen:

  1. Wat fijn!
    Leuke nieuwe foto trouwens, je lijkt er jonger op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heerlijk van die fiets. Op mijn school komen de kinderen ook kennismaken, op vrijdag (vandaag dus) tussen 4 en 5. Het is fijn voor de kinderen om alvast te weten waar ze terecht komen en hoe de klas er na de vakantie uit ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jolanda: Dank je wel voor eht compliment. Door al het niks doen verdwenen zomaar de grijze haren... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's