maandag 15 augustus 2011

Naar school!


Na zes weken 'vrij' op het programma, nu weer  'school'!

Na een zeer heftige zondag, met twee flippende jongetjes is het eindelijk zover: ze mogen weer naar school.
Geert begint pas vanmiddag echt, heeft vanochtend de opening. ( om tien uur stonden we bij de verkeerde kerk, we zijn dus niet geweest...)
Rob moest vanmorgen om 8.45 uur present zijn. Ik bracht hem zelf.
De bus, die per abuis voor de deur stond, stuurde ik gewoon weer weg.
-Nee, ik breng hem zelf, zoals ik u had gezegd, geef ik de chauffeur terug op zijn vraag waar Rob blijft.
Rob is zenuwachtig. Gisteren in bed vroeg hij al of ik de hele morgen wil blijven.
Nou-ou, nee dus.. En al zou ik het willen, het zou niet mogen. Punt uit. Arme jongen...
En dan is het tijd. Jas aan. Schoenen aan. Tas mee. Auto in.
Het is stil op de achterbank, heel stil. De spanning stijgt.
Ik glimlach. Deze stilte is bijzonder en uniek. Onze Rob stil?
Normaal praat hij vanaf het wakker worden tot het in slaap vallen.
Eenmaal bij school aangekomen, de auto moet ver weg staan wegens parkeerproblemen, rent hij voor me uit. Ik sjok achter hem aan. Vijf minuten na zijn entree kom ik ook binnen..slof, slof, hijg, hijg...
Bij binnenkomst hoor ik het al: Rob staat enthousiast verhalen te vetellen en heeft grote lol. Hij is al weer helemaal op z'n plekje.
Ik zeg hem maar direct weer gedag:
-Nou dag jongen, veel plezier vandaag.
Met een minuut sta ik weer op het plein.
Waarom liep ik eigenlijk mee?
Waarom niet gewoon met de bus mee laten gaan??
De spanning bij hem is voorbij. De spanning is nu verplaatst naar mij: hoe zal het gaan??
En dan vanmiddag Geert nog...slik!

3 opmerkingen:

  1. Ahhhh, wij beginnen morgen pas! Lekker. Konden ze nog even van een heerlijke zonnige maandag genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is vast goed gekomen! Fijn dat Rob zo goed op zijn plek is!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's