woensdag 17 augustus 2011

Kalender

We zijn alweer op de helft van de eerste schoolweek. Het gaat goed. De jongens hebben het allebei erg goed naar hun zin in de klas en met de juf. Rob's juf begon de week met ziekte, dat is jammer. Maar gelukkig pakte de andere (deeltijd)juf het op. Conclusie: alles verloopt op rolletjes.

Twee jaar (2009/2010) terug was dat wel anders. Toen begonnen we als tweede regio weer, dus een week later dan nu. Het jaar daarvoor (2008/2009) zaten we in de derde regio.
Nu is het zo dat de school werkt met een geweldige kalender. Net als een verjaardagskalender draai je die elke maand om. De vrije dagen hebben een kleurtje en op dagen waar iets te doen is, staat dat keurig vermeld. Maar voor ons werkte de kalender niet zo geweldig. Nou ja, het hele jaar wel, maar toen was het over. Toen had ik hem weg moeten gooien, gewoon. Maar ja...

Eind schooljaar 2008/2009 bladerde Rob de kalender van juli naar augustus. Niet vermoedend dat hij naar de augustus van een jaartje eerder ging. En ik had niet in de gaten dat hij de kalender had omgedraaid. Dus wat gebeurde er? Rob zag een augustus voor zich met allemaal gekleurde dagen: vrij dus. Pas in september hoefde hij weer naar school.
Maar helaas...Dat was vorig jaar!
Ik legde uit. Hij snapte er niets van. Weer uitleggen. Weer niets snappen. En nog eens, en nog eens...
Aan de bel getrokken bij school, maar het mocht niet meer baten. Het zat al helemaal in z'n hoofd:
-Ik ga pas in september naar school. Kijk maar op de kalender.
-Maar...
-NEE!!!!! Ik ga pas in september naar school.
Toen de eerste maandag aanbrak waarop school weer begon kreeg ik Rob haast niet mee.
Toen ik hem eindelijk op de fiets had, op de duofiets, zuchte ik opgelucht.
Maar helaas..het ergste kwam nog. De hele weg  (15 minuten fietsen) zat Rob te schreeuwen, te bewegen en te huilen. Met al mijn krachten moest ik moeite doen om niet keihard om te rollen. Poeh, wat een gedoe.
Eenmaal op school, bij het hek waar alle ouders en leerkrachten stonden (bleh!) liet hij zich oeps, zo van de fiets vallen. Oh! Ik wenste er naast te vallen, ik was gebroken!
Gelukkig werd ik opgevangen door een van de medewerkers van school met een heerlijk bakkie koffie.
Gelukkig stond er op de nieuwe kalender onder de maand juli: we beginnen weer op .. augustus 2009.
Voor de duidelijkheid.
Want Rob? Hij ging pas per 1 september blijmoedig naar school. Volhouder!!

2 opmerkingen:

  1. Allereerst: leuke foto!!!

    Oh zeg meid, wat een gedoe en hoe ben je zo geduldig gebleven. Wat fijn dat je een bakje troost kreeg. Letterlijk en figuurlijk.

    Lekker zeg, dat het zo fijn verloopt dit keer! Genieten dus! Bij ons zijn ook blij uit school gekomen en ... een goed begin ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat heftig toch die knullen!!!...
    Petje af voor hoe je alles beschrijft!
    Sterkte en heel veel moed gewenst, dat heb je echt ALTIJD nodig he?!

    Groetjes,
    Christien

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter, dat waardeer ik en lees ik met plezier!

Pagina's